Wat is conversie optimalisatie?
Met conversie optimalisatie probeer je ervoor te zorgen de hoeveelheid conversies omhoog te krijgen. In feite wil je er achterkomen wat het gedrag is van de bezoekers op je website of webshop om daar vervolgens op te anticiperen met wijzigingen op de webpagina’s met als doel dat er bijvoorbeeld meer aankopen worden gedaan of meer contactformulieren worden ingevuld of dat er meer brochures worden gedownload. Je bent zo continu bezig met het verbeteren van de gebruikerservaring.
Kaizen helpt je conversies te maximaliseren
Zodra de conversiedoelen in samenspraak met jou in kaart zijn gebracht, bekijken we of de structuur van je website duidelijk is en of alle belangrijke elementen op de juiste plekken terugkomen. Dit doen we niet alleen met het blote oog, maar we maken ook gebruik van data uit Google Analytics en tools voor mouse-tracking en heatmaps.
In Google Analytics kunnen we er onder meer achterkomen waar bezoekers vandaan komen of hoe lang ze op je website blijven, welke pagina’s ze het meest bezoeken en waar ze afhaken. Wij zijn ‘Google Analytics certified’, wat betekent dat wij met de juiste kennis en jarenlange ervaring deze data uitstekend kunnen analyseren voor jou.